Alla ungdomar i Härnösand tror jag har lärt sig en sak under den senaste vecka nämligen:

Vårda ditt

VARUMÄRKE !

Det räcker med en film på YouTube för att det skall vara kört. Speciellt om du inte bevakar nätet och genast gör en sk ”pudel” så är du körd. Det som har bidragit till detta är exemplet med filmerna om rektorn i Härnösand

I dag har jag ordnat min andra föreläsning i Härnösand om vikten att ha koll på Social media och även denna gång så föreläste Sofia Mirjamsdotter. Det är också beskrivet i Jonas Tynérs blogg. Du kan läsa mina inlägg om vikten att ha koll på Sociala media i min privata blogg

Nytt exempel på vikten av att vårda sitt varumärke i Aftonbladet

Det jag vill berätta om i dag är vikten av ÄRLIGHET och det visar sig ju att det blir kanske än så viktigt med dagens snabba spriding av information på internet.

Jag sa och säger till mina fem barn att det som skapar KONTAKT och RELATION är ÄRLIGHET.  Om jag frågar dig om någonting så välj bland dessa två svar:

  1. Säg SANNINGEN
  2. Säg: Pappa, det har du inte med att göra!

Innebörden är att ljug inte för då finns det ingen relation längre. Det viktiga är ja att jag då kan leva NVC-processen och TÅLA ETT NEJ.

Läs gärna fler inlägg i bloggen om hur du kan uttrycka dig ärligt. Läs speciellt om NVC

Share